Welkom op ons nieuwsblog

Don’t act standard. Set the standard. Onze nieuwe huisstijl

Banner blog huisstijl 1200x628

Niet zo standaard. Dat is Taxperience al vele jaren. Toch straalde onze huisstijl dit nog niet uit. Tijd voor wat anders dus. Het resultaat heb je misschien al gezien. Zo niet, dan nodigen we je uit om een kijkje te nemen op onze website. Over wat je daar ziet, vertellen we je graag meer.

Wat is er niet zo standaard aan Taxperience? Met die vraag begon Frank Vogt zijn zoektocht naar een sterk beeld. Frank was namens Capital Advertising verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het concept. Hij vertelt: “De fiscale branche heeft geen kleurrijk imago. Maar bij Taxperience is dat anders: hier hangt kunst aan de muur en staat zelfs een beeld van een aap in de kantoorruimte. Daarmee onderscheiden ze zich.”

Kernwaarden koppelen
Bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl zocht Frank naar een beeld dat alles zegt, maar dat doet op een impliciete en subtiele manier. Gaandeweg kwam hij uit bij een concept waarin de kernkwaliteiten van Taxperience gekoppeld zijn aan iconische figuren. Frank: “Taxperience heeft kernwaarden zoals innovatie, creativiteit en betrokkenheid. Bij die kernwaarden zocht ik mensen die in het verleden hun nek hebben uitgestoken om de wereld te veranderen.”

Vijftien iconen vonden hun weg naar de tekentafel van Frank. Hij vervolgt: “Ik wilde de mensen herkenbaar maken, zonder hun portret te gebruiken. We kennen allemaal het haar van Albert Einstein, de snor van Salvador Dali en de rode muts van Jacques Cousteau. Deze kenmerken heb ik gebruikt om de iconen vorm te geven. Zo ontstonden abstracte beelden die toch alles zeggen over waar Taxperience voor staat.”

Herkenbare huisstijl
De abstractie zorgde ervoor dat de beelden ook door te vertalen waren naar andere communicatiemiddelen. Frank: “Je vindt de kleurrijke iconen inmiddels overal in het kantoor van Taxperience: in het trapportaal, op de onderzetters en op de mappen. Daarnaast mochten medewerkers zelf kiezen wie ze op hun visitekaartje wilden. Zo kunnen ze bij een eerste kennismaking meteen een verhaal vertellen over de persoon die ze bewonderen.”

Ook op reis gaan de iconen voortaan mee, en wel op herkenbare trolleys. Frank: “Ik hoorde dat het uitdelen van de trolleys nog een gezonde onderlinge competitie opleverde tussen medewerkers. Sommige Taxperiencers waren zo’n groot fan, dat ze op de kerstborrel bijna niet konden wachten tot het officiële uitdeelmoment. Ik hoop natuurlijk dat de iconen ook op zakenreis (of vakantie) inspiratie gaan brengen.”

Taxperience zet de standaard
Bij het vernieuwen van de huisstijl is ook besloten om de belofte van Taxperience te verdiepen. Frank: “De mensen die de inspiratie vormden voor de beelden waren niet alleen anders, ze hebben de wereld veranderd. Dat wilden we laten terugkomen in de slogan. Van ‘niet zo standaard’ zijn we daarom overgaan op ‘Don’t act standard. Set the standard’. Dat past nog beter bij de kernwaarden van Taxperience.”

Herken jij alle vijftien iconen op onze website? Wij zijn benieuwd! Laat ons weten wie jou inspireert via info@taxperience.nl of +31 73 64 88 990. Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Schrijf je hieronder in voor de nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.